Zdrowe sałatki do grilla
Zdrowe sałatki do grilla

Sezon grillowy w pełni. Aromat dymu to dla wielu Polaków podstawa żywienia wakacyjnego. Warto zadbać o to, aby obok tłustych kiełbas i mięs na stole znalazły się zdrowsze przekąski. Warto czasem zamiast karkówki wrzuć na ruszt rybę, pieczone warzywa, zdrowsze niż kiełbasa szaszłyki. Dobrze pamiętać o tackach grillowych, a jako rozpałki używać tej eko, naturalnej, a nie chemicznej, której opary mogą skutecznie zabić zdrowie naszych grillowanych potraw. A co do grilla? Oczywiście sałatki! A ponieważ latem liczy się czas spędzony na dworze, z rodziną, bliskimi, nie warto zbyt wiele czasu poświęcać na siedzenie w kuchni. Dla leniuchów – propozycje sałatek pod tytułem „tylko wymieszaj”. No dobrze, najpierw jeszcze musisz pokroić, wymieszaj potem. I już, smacznego!

Propozycja 1

- liście sałaty, może być mix sałat, lub tylko sałata rzymska, roszponka, rukola

- pomidorki koktajlowe – przekrojone na pół

- dwa kolory papryki – pokrojone w kosteczkę

- czerwona cebula – pokrojona w pióra

- zielony ogórek – w cienkie plasterki

Wszystko wymieszaj w misce, tuż przed podaniem polej oliwą z oliwek, lub lepiej olejem z orzechów arachidowych lub ryzowym, posyp ziarnami sezamu.

Propozycja 2

- zielony szpinak Baby, świeży, niemrożony

- ser kanapkowy lub feta, pokrojone w kostkę

- oliwki czarne i zielone – przekrojone na połówki

- pomidory malinowe – pokrojone w ósemki

Wszystko razem wymieszaj, na końcu dodając ser – mieszaj delikatnie, aby się nie rozpadł i sałatka wyglądała estetycznie. Przed podaniem dodaj oliwę z oliwek, listki świeżej bazylii, listki świeżego oregano. Sałatka mimo że prosta, dzięki świeżym ziołom staje się wyjątkowo aromatyczna, smaczna, słoneczna jak prosto z włoskiego stołu.

Propozycja 3

- główka sałaty rzymskiej lub lodowej

- cukinia, średnia sztuka

- czerwona cebula pokrojona w kostkę

- pomidorki koktajlowe – połówki

- czerstwy chleb – duża kromka, ewentualnie dwie

Ta sałatka minimalnie więcej czasu zajmie, ale jej smak zasługuje na chwilę pracy. Kiedy już grill jest dobrze rozgrzany, wyłóż na tacce cukinię pokrojoną w długie i cienkie plastry. Możesz ją lekko posolić. Kiedy się grilluje, przygotuj pozostałe warzywa w misce. Na patelni rozgrzej łyżkę oliwy, wrzuć chleb pokrojony w grubą kostkę i lekko zrumień, aby powstały grzanki. Pod koniec posyp chleb mieszanką ziół prowansalskich lub bazylii i oregano, wedle uznania. Gdy cukinia będzie gotowa, lekko rumiana, zwiń plastry w rulonik tworząc estetyczne różyczki. Ułóż na przygotowanej sałacie z cebulą i pomidorami.  Polej oliwą z oliwek, na koniec posyp aromatycznymi grzankami.

 

SMACZNEGO!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper.pl